MBED — OffLINE ??

MBED — OffLINE ??
Razem głosów: 17 co stanowi: 95.29% całości.

Środowisko i kompilator MBED w wersji OnLINE wielu zna .. w skrócie i dużym uproszczeniu to taki Arduino-podobny twór internetowy charakteryzujący się prostą składnią i bogatymi zasobami bibliotecznymi , ale też i ………….

ohydnym, topornym i powolnym edytorem  oraz brakiem obsługi J-Linka , i brakiem w sumie możliwości pracy Off_line … że nie wspomnę o konieczności pracy w przeglądarce co jest katastrofą ….


UWAGA !!

Dalsze czytanie artykułu może zburzyć całkowicie światopogląd i doprowadzić do trwałego kalectwa umysłowego, czytasz na własną odpowiedzialność. Za skutki uboczne w postaci: mroczków przed oczami i nadmiaru tworzonych kodów sunduino.pl nie ponosi odpowiedzialności.


Obejście niektórych niedogodności:

Oczywiście poniekąd rozwiązałem problem tworząc SunMBED Explorer, który już jako tako usprawnia prace oraz pozwala na współpracę z J-Linkiem czy  ST-Linkiem  bezpośrednio.  Ale … to w sumie też tylko proteza …  niemniej wygodniejsza od przeglądarki zwłaszcza z kilkoma otwartymi oknami …:)

No wiec była by dobra wersja OffLINE z jakimś normalnym edytorem …  ok jest możliwość wyeksportowania projektu z MBED do środowisk OFFLine

ale … szczerze to twórcy się nie postarali i nie do końca to dobrze działa. Najlepiej się w sumie jeszcze spisuje po Keil uVision , ale .. amatorzy nie kupią pełnej wersji po to żeby używać MBED …

i Tu nagle pojawia się światełko w tunelu ….

tak to nie żart ….


Visual Studio 2015 Community  —  to sprawne i wygodne środowisko do tego za Free do użytku tak domowego jak i komercyjnego …

—> Do pobrania tutaj 

Ale samo z siebie na wiele nam się nie zda …  należy jeszcze zainstalować tajny składnik mianowicie VisualGDB  plugin ..

Nie będę opisywał jak zainstalować itd gdyż wszystko znajdziecie na stronie produktu:

–> czyli tutaj

Oczywiście muszę nadmienić, że ten cudowny plugin niestety jest płatny ….. ale możecie sobie przetestować wersję Trial..  i warto rozważyć zakup licencji gdyż jest to ponadczasowe rozwiązanie dla embeded … i choć wydaje się że cena za embeded wynosząca 89$ to dużo tak naprawdę tanio jak barszcz ….

Do kupienia tutaj.

Plugin ten to swego rodzaju crossplatform dzięki niemu w jednym środowisku możemy pisać dla androida , linuxa , embeded itd… w naprawdę wygodnym środowisku jakim jest VisualStudio …


Praca z pluginem jest prosta i przyjemna dzięki VGDB mamy możliwość pisania dla wszystkich popularnych mikrokontrolerów ARM jak STM32, Kinetis, LPC , czy SAM z ATMELA ale też i wielu innych w językach zarówno C jak i C++

Dodatkowo obsługuje większość popularnych JTAGów jak J-Link czy ST-link (obecnie przez OCD  gdyż Texane coś się zepsuło).   oraz  obecnie i w MBED


Praca z projektem MBED to banalna sprawa w sumie wszystko się na początku dzieje samo wystarczy tylko wybrać i zainstalować potrzebne nam pakiety oprogramowania ..

Po zainstalowaniu plugina VisualGDB  uruchamiamy środowisko Visual Studio Community  i  wybieramy New Project …

Następnie wybieramy ARM mbed i możemy wybrać mikrokontroler lub płytkę  zresztą nie będę powielał gdyż na stronie VisualGDB na przykładzie LPC jasno opisali wszystko:

:>>>> TUTAJ 

Do dyspozycji mamy bardzo wiele fjuczersów i dodatków które nam uprzyjemnią pracę zarówno podczas pisania kodu jak też i jego wgrywaniu i debugowaniu, a to wszystko co ważniejsze w świetnym edytorze i do tego OffLine za niespełna 90USD.

Przykładowe demko na STM32F429i Discovery  napisane w mbed przy użyciu VisualStudio i VisualGDB

którego kod prezentuje się następująco:

biblioteki dla LCD i pomocnicze BSP należy sobie doimportować do projektu ręcznie poprzez dodanie całych folderów :

Libsy Do Przykładu
Libsy Do Przykładu
Libsy_do_przykladu.7z
151.5 KiB
14 Downloads
Szczegóły

Działanie programu prezentuje się następująco:

Miłego programowania w mbed i to OffLine ….