ESP Wroom-32 — część 3a — Przygotowanie środowiska

ESP Wroom-32 — część 3a — Przygotowanie środowiska
Razem głosów: 16 co stanowi: 98.75% całości.

Przygotowanie środowiska dla ESP32 to trochę pomylone zajęcie , ale nic nie jest nie do zrobienia. Zasadniczo cześć właśnie Trzecia o tym traktująca będzie się składać z 3ch aktów ….

Dlaczego … w sumie dlatego, że przygotujemy sobie  możliwości z których każdy wybierze sobie co zechce i co mu jest wygodne :)  Zatem zaczynamy …  mam nadzieję że się również dobrze bawić :)


część 3a  —   ARDUINO


Tak cześć ta będzie przygotowywać nas do pisania w środowisku Arduino , jednocześnie pozwalając nam na używanie bibliotek jak też i możliwość wgrywania firmware poprzez bootloader ….

Tu w zasadzie niema nic skomplikowanego  wystarczy postępować z instrukcjami zawartymi na stronie Githuba ESSPRESIFTUTAJ

Oczywiście może być parę kłopotów  wiec warto pamiętać żeby wykonywać czynności po kolei  i na spokojnie :)  w skrócie :

  1.  Pobieramy i instalujemy Pythona  2.7  — tutaj
  2.  Pamiętamy o dodaniu pythona  do zmiennej patch 
  3.  Pobieramy i instalujemy GITa  — Tutaj
  4. Lecimy dokładnie jak opisano w instrukcji  (TUTAJ — od punktu 4)

// Python jest nam potrzebny gdyż program ładujący firmware ESPTool jest własnie w tym języku napisany i współpracuje on właśnie z Arduino umożliwiając wgrywanie naszych programów wprost ze środowiska Arduino poprzez Bootloader do naszej płytki ESP32 .  Ale już trwa przygotowanie uploadera z Gui oraz przygotowanie aktualizacji do programu SunDUDEK i SunDEbunal  które pozwolą pracować inaczej i wygodniej z ESP32 … //

Trochę wpisywania mamy komend w GIT bashu , ale nie stanowi to większego problemu po wykonaniu czynności nasze ARDUINO  jest gotowe do użytku z naszym ESP Wroom-32  .

Najprościej właśnie będzie nam przetestować na przykładowym programie WiFiScan  dostępnym w przykłądach.  Zatem wybieramy  :

  • płytka  ->  ESP32 Dev Module
  • flash freq ->  80MHz
  • Upload Speed -> 115200
  • PORT  > (u mnie COM 2 )  u was tam gdzie podpięliście

Pozostaje tylko kliknąć kompilację i wgrywanie wsadu , ustawienie naszej płytki w tryb bootloadera i poczekać …

Po chwili zobaczymy napis :

Zatem uruchamiamy  terminal  i patrzymy na wynik pracy naszego programu przykładowego :

Nasz program jak widać wgrał się prawidłowo i pracuje prawidłowo skanując i wyświetlając dostępne sieci WiFI . Zatem przebrnęliśmy przez wszystko i mniema problemów z działaniem .. no za wyjątkiem jednego ..  strasznie drętwy zjavowy i w sumie nie nadający się do niczego edytor ….


To na szczęście nie jest kłopotem gdyż dzięki Visual Studio i pluginowi Visual Micro możemy łatwo zmienić oblicze javowej tandety na edytor kodu z prawdziwego zdarzenia. Jak to zrobić ??

Otóż przede wszystkim  musimy mieć zainstalowane Visual Studio.  Tu Polecam Visual Studio 2015 Community  (potem się wyjaśni dlaczego),

  •  które można pobrać TUTAJ   (warto wspomnieć w tym miejscu , że wersja Community jest pełnowartościową wersją Visual Studio dostępną za Free bez limitów dla użytku domowego jak też i komercyjnego.

Kolejną czynnością po instalacji VS Community 2015 jest instalacja plugina dla VisualStudio  umożliwiającego używanie tego środowiska i edytora do pracy z płytkami Arduino i z jego kompilatorem,

  • który można pobrać TUTAJ  ( warto wspomnieć że plugin ten jest płatny , ale rezygnując z dodatkowych ułatwień jak np. możliwość debugowania możemy używać go za free z Visual Studio , Dostępna jest też wersja specjalna free dla środowiska Atmel Studio opartego na silniku VS  , niemniej .. nie polecam tego rozwiązania gdyż Atmel coś popsuł i AS działa tragicznie wolno …. lepiej plugin postawić na Visual Studio Community.)

No i tym sposobem możemy pracować jak ludzie nad kodem :)

Tymczasem to wszystko …. do zobaczenia w następnej części gdzie …. a to się okaże zresztą jak sami zobaczycie .. i wyjaśni dlaczego polecałem VS 21015 Community ….

 

Jedna myśl nt. „ESP Wroom-32 — część 3a — Przygotowanie środowiska

  1. Visual Micro podstawa. Wystarczy tylko zobaczyć co można i jakie płytki oprogramować i to w VS z podpowiadaniem składni poleceń czysta przyjemność. Ja np. sobie nie wyobrażam pisania czegokolwiek poza VS i VM.

Możliwość komentowania jest wyłączona.