Visual C# — grafika 2D

Visual C# — grafika 2D
Razem głosów: 28 co stanowi: 80% całości.

Przechwytywanie

Dawno nic nie pisałem C# więc czas to nieco nadrobić, jedyny w sumie kłopot to to o czym napisać. I tu z pomocą przychodzą użytkownicy zaprzyjaźnionego forum z pytaniami :) I właśnie jedno z nich zainspirowało mnie do napisania tego arta właśnie o rysowaniu prostej grafiki 2D  w Visual C#.

Samo Visual Studio daje nam dość potężne narzędzie do do tworzenia i rysowania na formularzu Windows prostych obiektów graficznych jak: okręgi, linie , elipsy czy też prostokąty. Często właśnie takie proste obiekty mogą być przydatne w naszych programach. Więc zaczynamy :)

  • System.Drawing

Komponent ten w swojej przestrzeni nazw udostępnia nam metody pozwalające na rysowanie i pracę z grafikami w zakresie podstawowych funkcjonalności :) Oczywiście niema sensu bym szczegółowo opisywał System.Drawings gdyż jest opisane wszystko w MSDN  i warto się zapoznać z materiałem. Tutaj skupimy się na rysowaniu prostych właśnie obiektów i kształtów z użyciem:

System.Drawing.Drawing2D.


Rysowanie 


Tworzymy nowy projekt , nazywamy nowy formularz Windows.

Przechwytywanie

Ślicznie przechodzimy więc do kodu naszego formularza :)  gdzie dodajemy linijkę:

Utworzyć też musimy referencje dla metody OnPaint:

Następną czynnością jaką musimy wykonać jest dodanie handlera eventu Form1_Paint do naszego formularza w oknie ustawień:

Przechwytywanie

Wracamy do naszego zdarzenia form1_Paint i tym razem narysujemy linię :)  Jednakowoż aby tego dokonać musimy skorzystać z obiektów jakie nam udostępnia  Graphics, a są to :

  • Brush,
  • Pen,
  • Font,
  • Color

W tym momencie zainteresujemy się obiektami Pen i Color  gdyż są one dla nas wręcz wymagane by cokolwiek narysować :)

no dobrze mamy czym narysować i tusz jest czarny :)  ale nasza linia potrzebuje jeszcze mieć początek i koniec zatem musimy zdefiniować współrzędne punktów

To co ?? pozostało nam tylko narysować naszą linię co czynimy linijką :

a oto wynik naszych zmagań

Przechwytywanie

no ładnie narysowaliśmy linię …, ale jakaś taka ona postrzępiona … no dobrze dodamy jakiś antyaliasing:

i nasza linia wygląda tak:

Przechwytywanie

Oczywiście że lepiej :)  Tą samą metodą możemy narysować wiele obiektów i figur przy pomocy GDI+  zresztą sami zobaczcie co się wydarzy gdy nasz kod będzie następujący:

Oczywiście możliwości jest wiele więcej chciałem tylko w tym arciku pokazać jakie to proste , a tymczasem po szczegóły odsyłam do MSDN gdzie wszystko jest ładnie i szczegółowo opisane …

Dobrej zabawy …  z GDI+

 

Podziel się na:
  • Print
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • Blogplay