TrupeStudio czyli śmierć Atollica TrueStudio 3.2 for ARM

TrupeStudio czyli śmierć Atollica TrueStudio 3.2 for ARM
Razem głosów: 13 co stanowi: 92.31% całości.

CooCox

 

Jak wiecie firma Atollic zmieniła politykę i od wersji 3 nie ma rozdzielności TrueStudio for STM32

a jest jedynie dostępna wersja for ARM. Co za tym idzie nałożono restrykcje na wersje Lite,

które do tej pory dla STM32 nie miały ograniczenia kodu , obecnie mają do 32KB.

Co w zasadzie wystarczy dla selektywnych mrygaczy LED, ale już do poważniejszych rzeczy nie bardzo.

Zatem czas na przeprowadzkę , a na co i jak dowiecie się niebawem :)

No tak naszła pora na przeprowadzkę:

Środowisk mamy w sumie sporo i ciężko coś wybrać , ale chodzi nam o to by było bardzo tanie , a najlepiej darmowe …..

No to mamy za swoje, tanich środowisk w sumie nie ma :(

Z płatnych te najbardziej znane poza TrupeStudio  , którego cena do nieprzytomności odstrasza :

IAR Workbench

Keil uVision

Z darmowych zaś w sumie zostaje nam tylko Eclipse i jego konfiguracja , która może początkującego

doprowadzić do spazmów. Ale wystarczy się przyglądnąć dokładnie i nagle się okazuje że jest darmowy,

bez ograniczeń w kodzie, oparty o Eclipse CoIDE firmowane przez CooCox http://www.coocox.org/

Oczywiście też nie jest kolorowo i musimy wykonać kilka operacji zwłaszcza , że mamy zamiar używać

go z naszym Discovery.

No to do dzieła :

Wszystko co potrzebujemy w zasadzie jest na stronie CooCox ale żeby nie utrudniać wam życia

zebrałem to co najpotrzebniejsze na Droopboxie :

https://www.dropbox.com/sh/tbp0h95hzq42oda/_YOLE3B4iF

mamy tu 2 pliki:

CoCenter    —  jest to zalecany program ułatwiający pobranie i instalację potrzebnych nam rzeczy

gcc-arm-none-eabi-4_6-2012q4-20121016   — to instalator kompilatora dla ARM

Po pobraniu obu plików, instalujemy  gcc-arm-none-eabi-4.6   w domyślnej lokalizacji — tak wiem , ale

żeby potem nie było że coś nie działa i w ogóle jest bee ….

Następnie uruchamiamy programik CoCenter.exe  po chwili instalacji objawi się nam okienko:

przechwytywaniepbo

 

W okienku tym mamy listę zainstalowanych aplikacji , jak widać u mnie są wszystkie zainstalowane,

za wyjątkiem ostatnich dwóch pozycji czyli plugina MDK i sterownika ColinkEx USB ,

no dobra działania nie będę tłumaczył , wiadomo co znaczą polecenia

Download , Install , Run , Help

Instalacja jest prosta, klikamy na Download, a po zakończeniu pobierania na Install.

Skupmy się na tym co jest nam potrzebne :)

Przede wszystkim  pobieramy i instalujemy pierwszą pozycję z listy:

CooCox CoIDE (1.6.0) to najnowsza wersja w chwili pisania tego textu.

Pozostałe nie są nam konieczne , ale poświęcimy im trochę czasu.

Pozycja Druga :

CooCox Co Flash  — jest to aplikacja konsolowa wraz z GUI (Graphic User Interface)  służąca

                            do wgrywania wsadu do pamięci Flash procesorów ARM Cortex M3/M0

                             podobna do wielu znanych wam programów z AVR np. popularne AVRDUDE

                             wraz z Nakładkami jak Burn’O’Mat czy świetny mkAVRCalculator firmy Atnel

przechwytywanieihn

Pozycja Trzecia :

CooCox CoSmart  —  To taki graficzny ułatwiacz służący do konfiguracji pinów i generowania

                              na podstawie „wyklikanych” ustawień kodu w C

przechwytywaniesn

Dotyczy mikrokontrolerów firm Holtec i Novoton, których nie będziecie używać.

Pozycja Czwarta: 

CooCox CoOS  — to proponowany przez CooCox system czasu rzeczywistego a’la FreeRTOS

coos

Pozycja Piąta:

CooCox MDK Plugin —  plugin umożliwiający współpracę programatorów/debugerów CoLink/ColinkEX

                                ze środowiskiem MDK Keil uVision

Pozycja Szósta:

CooCox ColinkEx USB Driver  — Jest to sterownik debugera ColinkEx

Nasz cel główny CooCox CoIDE 1.6

To skonfigurowane środowisko oparte o znane i lubiane Eclipse, gotowe do pracy z mikrokontrolerami

ARM. Zawiera w sobie zintegrowany CoBuilder i CoDebuger,  czyli moduły odpowiedzialne za

Kompilacje i Debugowanie programu.

Jako że jest to Eclipse nie będę opisywał szczegółowo choć napiszę iż trochę sie CooCox

nie postarał, bowiem większość opcji dostępnych w Eclipse zniknęła w tajemniczych okolicznościach,

no ale dzięki temu podobno jest ” idioto odporne” czyli każdy sobie poradzi :)

Fiuczersy i inne informacje znajdziecie na stronie CooCox : http://www.coocox.org/CooCox_CoIDE.htm

Nowy Projekt w CoIDE

No tu mamy wiele możliwości np. skorzystanie z Repozytorium :

amontecjtagkeywithcooco

1. Wybieramy nazwę producenta naszego mikrokontrolera  — w tym wypadku ST

amontecjtagkeywithcooco

2. Wybieramy nasz procesor — w tym wypadku jako ze mamy STM32VLDiscovery 

    wybieramy procesor STM32F100RB  —> Bo taki mamy na naszej VL-Discovery

amontecjtagkeywithcooco

3. Do pierwszego przykładu zaznaczamy widoczne na screenie GPIO

amontecjtagkeywithcooco

4. Zostaniemy zapytani czy chcemy utworzyć nowy projekt z programem przykładowym

    KLIKAMY  — > YES

amontecjtagkeywithcoocor

5. Następnie zostaniemy spytani o nazwę projektu , gdzie wpisujemy sobie jak nam pasuje ja mam

    jak widać example :) i klikamy na FINISH 

amontecjtagkeywithcooco

6. Automatycznie zostaną dodane wszystkie potrzebne dodatkowe biblioteki oraz zostanie utworzony

   plik main.c z przykładowym mrugaczem diodowym ??

amontecjtagkeywithcooco

7. Teraz musimy dokonać konfiguracji naszego debugera , w tym celu z menu DEBUG wybieramy:

    DEBUG CONFIGURATION

przechwytywaniesz

Gdzie wybieramy oczywiście ST-Link  i port SWD bo tak pracuje nasz ST-link zawarty na naszej płytce

STM32VL-Discovery  i  w zasadzie to wszystko … reszta jest chyba każdemu znana.

Kompilacja programu przycisk BUILT  lub klawisz F7 a potem klikamy na Robala lub CTRL+F5

i po chwili możemy kliknąć ikonkę PLAY  i cieszyć się działaniem naszego mrygadełka.

UWAGI !!!!

1:

Tak  gwoli ścisłości chcę nadmienić w tym miejscu , że opisy dotyczą płytki STM32VL-DISCOVERY

2: 

Zakładam, że ST-link został już zainstalowany  ze strony ST wraz z ST-Tools.

Podziel się na:
  • Print
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • Blogplay