PINGUINO – SunDuino-PIC

PINGUINO – SunDuino-PIC
Razem głosów: 3 co stanowi: 93.33% całości.

logo_pinguino

 

SunDuino-PIC  to płytka  oparta o open sourcowy  projekt PINGUINO, płytki zostały przeprojektowane  w celu zachowania zgodności z shieldami dostępnymi dla platformy ARDUINO.

Strona projektu dostępna PINGUINO

pinguino4

PINGUINO 1.0  zwane obecnie TRADITIONAL 2550 – ze strony projektu na fotce.

SunDuino-PIC  pracuje z dwoma mikrokontrolerami, które oferują:

* Sprzętowe USB 2.0

* Pamięć EEPROM 256 Bajtów

* Pamięć FLASH 30KB

* USART  56600bps

* Sygnalizacje uruchomienia PROGRAMU

Dla rozróżnienia  są 2 wersje SunDuino-PIC  z różnymi mikrokontrolerami:

SunDuino-PIC1 oparte o mikrokontroler PIC18F2550, który poza cechami wymienionymi wyżej dysponuje:

18 portami IO w tym 8 analogowych

oraz

SunDuino-PIC2 oparte o mikrokontroler PIC18F4550, który poza cechami wspólnymi oferuje:

29 portów IO w tym 8 analogowych

Dostępne są dwa BOOTLOADERY

v1.0 który pracuje z  PIC18F2550   POBIERZ

v2.12 który pracuje z PIC18F4550   POBIERZ

które umożliwiają załadowanie programu do mikrokontrolera przez USB

Środowisko programistyczne zostało napisane w języku PYTHON i oferuje styl programowania identyczny ze znanym z ARDUINO IDE najnowsza wersja PINGUINO IDE  dostępna jest TUTAJ :   Pobierz beta 9.05

Do uruchomienia środowiska potrzebny będzie nam też sam PYTHON:

Dla Windows XP   WEJD?

Dla Windows 7     WEJD?

Dla MacOS WEJD?

Dla LINUX WEJD?

Programowanie w środowisku PINGUINO jest zasadniczo identyczne z ARDUINO zarówno pod względem

składni języka C++ jak też sposobu zapisu projektu w plikach .PDE . Istotną różnicę da się zauważyć podczas

wgrywania programu do procesora. W Pinguino IDE plik wynikowy .HEX po kompilacji nie jest ukryty jak to ma miejsce w ARDUINO IDE i można go znaleźć w folderze z plikiem źródłowym PDE.

Po kliknięciu na przycisk Upload to Pinguino  otwiera się aplikacja vascobootloader gdzie wskazujemy plik .hex i po naciśnięciu RESET klikamy upload .. zobaczymy komentarz o wykryciu procesora i program zostaje załadowany do

pamięci procesora.

To na razie tyle na temat projektu i płytek.

w razie problemów z instalacją i uruchomieniem środowiska proszę pisać w komentarzach.

Podziel się na:
  • Print
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • Blogplay