Laserowy pomiar odległości – co potrzebujemy….

Laserowy pomiar odległości – co potrzebujemy….
Razem głosów: 7 co stanowi: 94.29% całości.

pointer

 

Po tym jak poznaliśmy już część teoretyczną i zasadę działania naszego może szumnie nazwanego miernika odległości, czas na zebranie potrzebnych elementów. Potrzeby nasze nie są wielkie i w zasadzie każdy znajdzie coś u siebie ….

Czytaj dalej

Laserowy pomiar odległości … wprowadzenie

Laserowy pomiar odległości … wprowadzenie
Razem głosów: 4 co stanowi: 95% całości.

pointer

Jak już wiecie, bowiem pisałem już o tym, istnieje wiele sposobów pomiaru odległości jak czujniki optyczne czy ultradźwiękowe, które zresztą opisywałem już na łamach strony, ale tym razem chcę pójść krok dalej, krok który zbliży nas do innego projektu. Wracając jednak do sedna ….

Czytaj dalej

STM32 Arduino i ST-Link

STM32 Arduino i ST-Link
Razem głosów: 15 co stanowi: 82.67% całości.

about

 

Już jakiś czas lubię się bawić płytkami z serii Discovery  na prockach STM32. Używam też różnych środowisk , Atolic TrueStudio , CoIDE … ale czemu nie  ArduinoIDE ??

Jak pamiętacie już dawno kombinowałem z kompilacją pod Arduino programów dla płytki STM32VL Discovery … działało ale miernie , i ciężko było wyjaśnić jak to poskładać razem dlatego projekt został zarzucony … w miedzy czasie pojawiło się Maple  ….

Tu LeafLabs zaatakował ostro i stworzył  zarówno płytkę jak i Arduino podobne środowisko umożliwiające pisanie w arduinicznym języku dla procesorów STM32  oraz dedykowane płytki  pod to środowisko.

Wszystko można  znaleźć tu:  http://leaflabs.com/

Oczywiście nabyłem płytkę Maple wyposażoną w potężnego Cortexa-M3 STM32F103RB.

4613181199_33a31ca4ab

 

Płytka bardzo fajna i zgodna ze shieldami  Arduino , ale no właśnie , programowanie idzie przez bootloader DFU … no ładnie i pięknie , ale osobiście wole ST-Linka , nawet tego okrojonego SWD z Discovery … a nie zabawy w bootloadery.. i tym sposobem narodził się pomysł na zrobienie Genetycznie zmodyfikowanego Maple-IDE, które będzie działać z procesorami STM32F , a przede wszystkim z moim ulubionym VL-Discovery ..

zbokuj

 

Co jak widać poniżej się udało i działa bardzo ładnie …

 

Przechwytywanie

 

Modyfikacje Maple poszły daleko … od wkurzającego nieco wściekłego zielonego koloru po eliminację DFU …  nie będę się tu rozpisywał niemniej jednak jak widać wyżej  program jest wgrywany przez ST-linka , a o to chodziło prawda??

Przechwytywanie

 

Zatem wyjaśnijmy potrzeby i jak to zrobić żeby działało, jest to proste przede wszystkim musimy posiąść zmodyfikowane Maple_IDE, które można pobrać na samym dole

Gdy już mamy … po wypakowaniu  możemy używać , ale nic nie wgramy  gdyż wymagane jest jeszcze jedno małe dziwactwo ….

Większość posiadaczy ST-Linka lub płytek serii Discovery  posiada zainstalowane oprogramowanie ST-Link Utility. Musimy wykonać więc prostą operację :

na dysku c: zakładamy folder  st-link  i do nie go kopiujemy zawartość naszego STlink Utility  – czyli te wszystkie pliki :

Przechwytywanie

 

I od tej pory możemy się cieszyć programowaniem STM32 pod Arduino ale przy użyciu ST-Linka.

Na tą chwilę  obsługiwana jest płytka STM32VL Discovery z procesorem STM32F100RB, oraz kilka innych pozostałość po maple .. :

Przechwytywanie

 

Niemniej powoli dodam obsługę  innych płytek discovery  jak  M0 , F3, F4. Oczywiście może jeszcze być trochę błędów i nie koniecznie wszystkie biblioteki z arduino mogą działać, ale postaram się w miarę testowania poprawiać i usprawniać , jak też postaram się zamieścić niedługo mapę pinów dla VL-Discovery.

[dm]23[/dm]

 

Mi?ego Arduinowania na STM32 …

 

Zaszufladkowano do kategorii ARM, STM32

SunMAG2 2.41

SunMAG2 2.41
Razem głosów: 17 co stanowi: 88.24% całości.

Przechwytywanie

 

W końcu światło ujrzała kolejna wersja SM2  tym razem z numerkiem 2.41 gdzie zostało poprawionych wiele rzeczy w stosunku do poprzednich wersji …

 

Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii PC

Visual C# — wbudowujemy elementy

Visual C# — wbudowujemy elementy
Razem głosów: 4 co stanowi: 100% całości.

imgres

Często w naszym programie zachodzi konieczność zastosowania zewnętrznych bibliotek do różnych celów np do obsługi czegoś tam … tak tak wiem zacząłem z dziwnej strony … niemniej zaraz wszystko stanie się jasne ….

 

Czytaj dalej