Kinetis Design Studio — co w trawie piszczy ??

Kinetis Design Studio — co w trawie piszczy ??
Razem głosów: 14 co stanowi: 95.71% całości.

31705-IND-KinetisDesignStudio-about-screen_v1

Kinetis Design Studio beta już jakiś czas jest dostępna, środowisko to oparte o eclipse Kepler ma za zadanie zastąpić wcześniejsze Code Warrior, niemniej  nas powinno cieszyć to iż [BETA] jest pozbawiona ograniczeń ….

KDS pobieramy sobie ze strony Freescale i instalujemy oczywiście tego nie będę tłumaczył bo każdy wie jak to zrobić niemniej uprzedzam, ze cały proces trochę trwa ….

Przechwytywanie1

Jako, że KDS tez jest oparte o  eclipse wiec jest bardzo podobne do CW i zawiera te same w sumie dodatki  jak PE …  <widok na główne okno KDS>

Przechwytywanie2

Tworzenie nowego projektu oczywiście również jest identyczne i nie będziemy tego omawiać …

Niemniej jednak postaram się tak na szybko opisać tworzenie projektu zarówno dla KL25Z  jak i K64F <opiszę ją szczegółowo niebawem>.

Jedziemy…


 

Przede wszystkim zalecam zmianę firmware na J-Link OpenSDA Segera, opisywałem jak to zrobić w przypadku KL25Z , ale dla K64F jest dostępne firmware openSDAv2 …

Zmiana Firmware

gdzie znajdziecie link :   http://www.segger.com/opensda.html  w którym na dole jest  notatka dość w sumie niewielka , ale wszystko mówiąca :)

W skrócie …

Pobieramy plik: JLink_OpenSDA_V2.zip

I postępujemy analogicznie jak w przypadku KL25Z, jedyna różnica jest taka, że K64F posiada nowszy bootloader i nie obsługuje już plików .sda stąd plik jest binarny (.bin).


Tworzenie nowego projektu:

— K64F

No specjalnej filozofii tu niema :) w krokach wygląda następująco:

  • Wybieramy  File -> Nev-> Kinetis Design Studio Project
  • nadajemy nazwę  np  –  Testowy_K64F
  • Wybieramy typ procesora : MK64FN1M0xx12 znajdziemy go tu:

Przechwytywanie

  • Następnie odznaczamy Kinetis SDK  i wybieramy Procesor Expert <będzie łatwiej>

Przechwytywanie2

  • I Finish po <dłuższej chwili zobaczymy nasz Projekt utworzony>

Przechwytywanie3

Ufff… się nam narobiło :) ale niema się w sumie co obawiać natłoku dlatego na początek postanowiłem użyć Procesor Experta, teraz wystarczy ze się przełączymy na widok biblioteki Komponentów  …. postaramy się coś na szybko pomrugać :) i dodamy sobie do projektu komponent  BitIO analogicznie jak w CW  przeciągamy lub  dwuklikiem :)

Przechwytywanie

jak widać mamy <RED X> czy błąd wiec klikamy na komponencie prawym klawiszem i wybieramy Inspektora, on powinien nam ujawnić dlaczego „krzykaczy” na nas złowieszczo — a dokładnie chodzi o brakującą wartość pola PIN w sumie nie dziwne przecież PE nie wróżka i jakiego chcemy użyć pinu nie wie prawda ??

Przechwytywanie

Jako że czujemy się na siłach <a co> wybierzemy sobie widok <ADWANCED> na górze i się trochę pobawimy naszym komponentem. Dla odróżnienia ew od innych komponentów nazwiemy go sobie np Dioda_LED1, następnie ustawimy Pin, którego chcemy używać. Jako że mamy Diodę RGB więc z listy wybierzemy sobie Niebieską czyli pin PTB21 co wynika ze schematu K64F:

Przechwytywanie

Do pobrania tutaj jak jeszcze nie macie:  FRDM-K64F_SCH.pdf

Wybieramy kierunek portu na wyjściowy i ustawiamy wartość początkową na 1 <HI> powinno to wyglądać tak:

Przechwytywanie

Teraz możemy spokojnie wygenerować kod dla naszej Diody Niebieskiej, Co czynimy poprzez klikniecie RMB na pliku ProcessorExpert.pe i wybieramy z menu  Generate Processor Expert Code , lub z menu Project -> Generate Processor Expert Code … na jedno wyjdzie prawda :)  Gdy już wygenerujemy kod szukamy w drzewie naszego Projektu pliku main.c  <folder sources> i otwieramy:

Przechwytywanie

 

tu odnajdujemy pętlę główną naszego programu mianowicie for(;;){} i wpiszemy sobie kawałek kodu który pozwoli nam migać diodą :

Jak widać nic specjalnego tu niema będziemy po prostu  ustawiać i kasować wartość portu … zapisujemy plik i Klikamy na młotek .. program się ładnie kompiluje niema błędów … możemy uruchomić debugowanie .

Przechwytywanie

Klikamy na ikonkę żółtego pieruna :) wybieramy J-Link

Przechwytywanie

 

 

otwieramy zakładkę DEBUGER  –> i wpisujemy nazwę naszego procesora w polu device:

Przechwytywanie

Następnie w zakładce Startup wyłączamy SWO:

Przechwytywanie1

 

Klikamy na FLASH i nasz Program zostanie wgrany do flash, i uruchomiamy go z ikonki PLAY >>  w perspektywie Debug  :) A nasza dioda ożyje :)

Przechwytywanie

To tak na szybko , dla KL25Z jest w sumie analogicznie tylko zmienia się procesor a to wszyscy wiecie na jaki i dlaczego , tymczasem na razie jest irytujące to ciągłe wpisywanie w serwerze GDB nazwy procesora , ale i tak J-Link działa lepiej od OpenSDA z P.E Micro.

Miłej zabawy … następnym razem coś bardziej wyrafinowanego zrobimy:)

 

Podziel się na:
  • Print
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • Blogplay