Eclipse Kepler dla ARM — part 1

Eclipse Kepler dla ARM — part 1
Razem głosów: 11 co stanowi: 100% całości.

eclipse-kepler-splash-screen

Po kilku dziwnych paczkach eclipse dla AVR przyszła pora zmontować coś dla  ARM :), a że niejako jest to kłopotliwe postanowiłem takową paczuszkę popełnić :)  Dlaczego  … w sumie dlatego, że niejako wprawdzie jest CoIDE , ale irytujące w nim jest to, że twórcy zepsuli w nim przede wszystkim zarządzanie projektami…….

Paczkę postanowiłem oprzeć o  najnowsze w tej chwili eclipse Kepler  :

Przechwytywaniektóre jakie jest każdy widzi  na razie zostało uzupełnione o kilka dodatków w tym GNU ARM Plugin …  tak więc po rozpakowaniu paczki którą można pobrać tutaj:

Kepler dla ARM

Pozostaje nam zainstalowanie  toolchaina  którym jest  gcc-arm-none-eabi-4_8-2014q2-20140609-win32  zawarty w paczce w folderze INSTALL TOOLCHAIN. Instalacja przebiega standardowo i niema tu żadnych niespodzianek , ale ważne by instalować go w domyślnej lokalizacji oraz na końcu by nie zaznaczać opcji :

Przechwytywanie1

Następnie otwieramy  folder instalacji  toolchaina :

— C:Program Files (x86)GNU Tools ARM Embedded

i tam kopiujemy znajdujący się w INSTALL TOOLCHAIN  folder : ” Cross Build Tools ”  jest to konieczne by działało wszystko prawidłowo. Tak powinno to wyglądać na dysku:

Przechwytywanie3

Teraz możemy już uruchomić eclipse i wykonamy w nim kilka czynności, które nie są zbyt skomplikowane, ale konieczne do prawidłowego działania kompilatora w naszym eclipse. Na początek musimy wskazać eclipse nasze narzędzia do budowania projektu czyli make , echo, rm , które znajdują się w folderze Cross Build Tools :

  • klikamy więc w eclipse na Window i wybieramy z menu Preferences,
  • wybieramy  C/C++ – Build – Environment gdzie ustawimy ścieżkę do  naszych Build Toolsów :

Przechwytywanie8

 

C:Program Files (x86)GNU Tools ARM EmbeddedCross Build Tools;${PATH}

Tak jak widać na screenie :)  Następnie klikamy na Apply i OK. Gotowe .. pozostało nam teraz już tylko dodanie toolchaina :) zatem wybieramy nowy Projekt C:

Przechwytywanie

Jak widać mamy trochę do dyspozycji , ja sobie wybrałem jak widać dla kinetisa :) i testowo nazwałem test_blink  — klikamy na NEXT

Przechwytywanie1

Tu mamy trochę opcji jak widać , ale tym czasem nic nie zmieniamy i klikamy na NEXT

Przechwytywanie3

Tu zostawiamy też tak jak jest i klikamy NEXT

Przechwytywanie4

Zostawiamy i debug i relase czyli nic nie zmieniamy i klikamy NEXT :)

Przechwytywanie5

Teraz mamy to ważne okno gdzie podajemy z jakiego chcemy korzystać Toolchaina  i podajemy jego ścieżkę tak jak widać na screenie wyżej. Po czym klikamy na Finish i nasz Projekt zostaje utworzony. Teraz możemy sprawdzić czy nasz Build Tools i Tolchain działają prawidłowo. zatem klikamy na Build  i w konsoli po chwili zobaczymy:

Przechwytywanie6

Jak widać projekt został zbuildowny :) prawidłowo  …. teraz pozostaje nam tylko ustawienie debugera i naszego Jtaga … ale o tym w następnym odcinku….

 

 

Podziel się na:
  • Print
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • Blogplay