CoIDE – Lampa RGB ?

CoIDE – Lampa RGB ?
Razem głosów: 7 co stanowi: 94.29% całości.

Kinetis-P27649-64_LQFP_angled-LR

Mikrokontrolery Kinetis za sprawą taniego zestawu FRDM-KL25Z z firmy Freescale przebojem weszły na rynek. Nic dziwnego w porównaniu z rdzeniem Cortex-M0 produkowanym przez inne firmy, który jest trochę jednak pozbawiony tego smaczku, jaki do tej pory miały Mikrokontrolery ARM, Sytuację zmieniło pionierskie podejście Freescale, która to firma jako pierwsza wprowadziła do produkcji poprawiony rdzeń Cotrex-M0+…

Ten mały plusik wiele wnosi choć niepozorny. Głównie przywrócono to co wycięto z  M0 i to co nadawało smaczku w mikrokontrolerach ARM. Ale my tu nie o tym… Choć ma to duże znaczenie gdyż po sukcesie Kinetisów wiele firm wprowadziło do produkcji M0+.

Nasza jednak bajka zaczyna się w miejscu w którym stajemy w  rekomendowanym środowisku Code Warrior gdzie co prawda mamy wiele ułatwień i kod w zasadzie możemy wyklikać za sprawą Processor Experta, to jednak doskwiera trochę ograniczenie kodu i straszna powolność działania CW, który musi udźwignąć wiele zbędnych dodatków.

Poszukując złotego środka  postanowiłem przenieść się na  środowisko nieco wygodniejsze i szybsze jednocześnie. Wybór padł na CoIDE z Coocox, którego już jakiś czas używam do pisania programów na ARMy ze stajni STM, a które to dzięki popularności FRDM-KL25Z suportuje również mikrokontrolery Kinetis i naszą płytkę.

CooCox

Środowisko jest oparte o Eclipse więc nie ma problemów z przejściem, i jest wyposażone w darmowy kompilator dla ARM który można pobrać z mojego droopa:

https://www.dropbox.com/sh/egkxdyl5tzti9mh/52FRb3T7A4

Znajdziecie tam również plik pdf z opisem konfiguracji FRDM dla CoIDE oraz plik którym musimy dokonać upgrade naszego OpenSDA do CMSIS-DAP, co umożliwi nam wgrywanie programów przez CoIDE oraz CoFlash .

Kinetis-L-Freedom1

Tu zajmiemy się prostym programem przykładowym dla naszej FRDM po przeprowadzce na CoIDE — do dzieła.

Nazwa Lampa RGB może być nieco myląca ponieważ to będzie prosty migacz naszą zawartą na pokładzie 3 kolorową diodąLED :)  Zatem odpalamy nasze CoIDE …

Przechwytywanie

Wybieramy na środku Create New Project, następnie nadajemy mu nazwę RGB_blink

PrzechwytywanieKlikamy Next i wybieramy Board a następnie nasze KL25Z

Przechwytywaniei oczywiście klikamy Finish po czym zostanie utworzony nasz projekt i plik źródłowy main.c

Przechwytywanie

W tym miejscu dodamy biblioteki GPIO oraz zaczniemy pisać kod. Klikamy więc na pheripherials na dole środkowego okna i wszystkie potrzebne biblioteki zostaną dodane do naszego projektu.

Przechwytywanie

To było proste, prawda :) Teraz napiszemy kod  właściwy bez klikania w PE i tym podobnych udręk zafundowanych przez “ulepszacze” w CW :)

W tym celu w folderze src tworzymy plik źródłowy  rgb.c w którym napiszemy taki oto kod:

Jak widać nic specjalnego, ot zwykłe zmiany stanów na portach i delay oparty o pętle for :)

Przechodzimy do naszego pliku main.c i w nim wpisujemy :

Teraz możemy nasz program skompilować wciskając F7 by sprawdzić czy niema błędów  oraz wgrać do naszego FRDM-KL25Z:

Przechwytywanie

Jak widać na dole w konsoli wszystko jest ok, więc możemy wgrać program co czynimy klikając na zaznaczonej ikonce :

Przechwytywanie

 

Jeśli prawidłowo wszystko skonfigurowaliśmy zgodnie z opisem z pdf po chwili zobaczymy w konsoli napisy:

Przechwytywanie

 

a nasz program wystartuje ….

 

 

Dla lepszego efektu wizualnego położyłem na FRDM szklaną kulę dlatego tez nazwałem ten wpis Lampa RGB :)

Miłej zabawy na CoIDE z FRDM-KL25Z

Podziel się na:
  • Print
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • Blogplay