CoIDE czyli migamy diodą w nowym środowisku F0-Discovery

CoIDE czyli migamy diodą w nowym środowisku F0-Discovery
Razem głosów: 4 co stanowi: 100% całości.

CooCox

STM32F0-Discovery ZDECYDOWANIE RÓŻNI się od STM32VL-Discovery nie do tyczy to tylko wyglądu , ale i procesora który został użyty na tej płytce, który posiada znacznie okrojony rdzeń Cortex-M0 

stm32f0discovery

Jak więc widać z wyglądu też się różni i nie da się pomylić z inną płytką z rodziny Discovery, na dodatek jest strasznie „biedna” , ale czego wymagać po rdzeniu Cortex-M0 ??

Procesor na pokładzie to  STM32F051R8T6  i taki powinniśmy wybierać podczas tworzenia nowego projektu czy to w TrueStudio czy CoIDE  lub jeśli jest możliwość wybrania projektu dla zestawu lub płytki  F0-Discovery.

 

Jak wspomniałem procesor STM32F051R8T6 jest oparty o rdzeń ARM Cortex-M0

posiada on z ważniejszych:

  • 64 KB pamięci Flash

  • 8 KB pamięci RAM

  • ADC , UART , SPI i inne

 


 

Okazuje się, że najnowsze środowisko CoIDE 1.6 nie bardzo wspiera rdzeń Cortex-M0, a co za tym idzie program nie bardzo chce się kompilować na CooCox-ie.

Niektórzy radzą żeby instalować starszą wersję,  jeszcze inni mają ze starszą wersja też kłopot który polega na zgłaszanych błędach w pliku: startup_stm32f0xx.c  i w zasadzie nic z tym dziwnego gdyż plik ten został błędnie nazwany i tak naprawdę kompilator ma rację twierdząc że nie wie co z tym zrobić…

tymczasem wszystko dlatego, że plik ten nie jest źródłem języka C jak sugeruje nazwa, a assemblera. Co widać jak go sobie otworzymy :)

No tak fajnie, ale co można z tym zrobić by móc się cieszyć programowaniem F0 ??

Sprawa jest banalnie prosta wchodzimy do folderu :

C:CooCoxCoIDE/epoComponents418_CMSIS BOOTsrccmsis_bootstartup

Pod warunkiem że zainstalowaliśmy w domyślnej lokalizacji , jak nie to sobie sami poszukajcie :)

plik startup_stm32f0xx.c  i zmieniamy jego nazwę na startup_stm32f0xx.s

To wszystko :) Teraz odpalamy CoIDE 1.6

przechwytywanieyw

i postępujemy zgodnie z zaleceniem w środkowym oknie :

REPOSITORY

  • Step 1 :  Wybieramy   ST
  • Step 2 :  Wybieramy   STM32F051R8  – gdyż taki właśnie mikrokontroler mamy naszej F0-Discovery
  • Step 3 :  Wybieramy GPIO

przechwytywaniezq

Na pytanie czy dodać potrzebne elementy do projektu odpowiadamy YESi w następnym oknie podajemy nazw? projektu  –  ja nazwa?em TEST_F0  – i klikamy Zapisz.Program zapyta nas jeszcze o ?cie?k? Component Files Storage Path gdzie nic nie zmieniamyi klikamy OK.
Zostan? zaznaczone potrzebne elementy i utworzone drzewo naszego projektu oraz :

przechwytywanievf

Dostaniemy widoczny niepokoj?cy komunikat informuj?cy nas o braku pliku startup_stm32f0xx.c

(hehe, no pewnie ?e tak skoro zmienili?my mu nazw? :) ) Niestety nie znalaz?em pliku w którym jest

przypisana ta nazwa wi?c komunikat pozostaje , a my klikamy OK.

Nasze pliki zostan? dodane do projektu:

przechwytywanieed

Jak widzicie nieistniej?cy plik i nasz plik startup_stm32f0xx.s zosta?y dodane.

Teraz prawym klawiszem myszki klikamy na pliku startup_stm32f0xx.c  i wybieramy delete,

na pytanie odpowiadamy tak chcemy (OK)

Powinni?my uzyska? w efekcie tego nast?puj?cy widok :

przechwytywaniefr

Tworzymy nowy plik ?ród?owy o nazwie IOToggle.c i wklejamy do niego poni?szy kod:

 

Jest to przykładowy plik IOToogle  STMicroelectronics i zapisujemy plik.

Otwieramy teraz nasz plik main i wpisujemy w nim :

void IOToggle(void); int main(void) { IOToggle(); while(1) { } }

Kompilujemy program i proszę bardzo wszystko dzia?a ??

 

przechwytywanieiwv

Jak wida? w konsoli na dole powy?szego obrazka :)

zaznaczona ikonka 1 : s?u?y do kompilacji programu

zaznaczona ikonka 2 : s?u?y do uruchomienia perspektywy debugera i wgrania programu do

pami?ci flash naszej STM32F0-Discovery

Mam nadzieje że teraz każdy poradzi sobie z kompilacj? programu dla DISCOVERY F0 .

Mi?ej zabawy.

Podziel się na:
  • Print
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • Blogplay